Ruimtelijk inzicht


Verdriet maakt blijdschap extra fijn
Zonder een traan
Zou er ook geen echte lach zijn
Leven is beleven
Overleven en voldaan
Geniet zo veel je kan van ieder moment
Laat je helemaal gaan
Niemand is hier eigenlijk bekend
Dus voel je nooit ergens minder of ongewenst
Dan ieder ander
Ook niet meer of beter
Wat iemand ook beweert over hoe het leven móet
Dit klopt altijd, dénkt diegene, want dat wíl hij
Als je maar lang genoeg je best doet
Heel veel nadenkt en gelooft
In de antwoorden die je geeft op je eigen vragen
Mensen ontwikkelen en vormen een beeld
Van hetgeen ze het meest zagen?
Geen idee, maar het is misschien een mogelijkheid
Net als de bewering van diegene
Die zijn eigen feiten verzint
Andere beweringen verwijt
Het assortiment aan typetjes is zeer uitgebreid
Dit wou ik gewoon even kwijt!
Dit en mijn tip van de dag
Hoe wordt je een gelukkiger mens?
Neem 1 maal daags een lachmoment
In slechts 1 seconde tijd, is je levensgeluk verrijkt
Oefening baart kunst
Krul je beide mondhoeken omhoog
Kijk nu eens in de spiegel


Wat zie je dan?
Ja, ja je kan het, je lacht!
Wie had ooit gedacht, dat dit ene lachmoment
Meer kracht dan uren denken kent
Het vermogen van een mens
Om te kunnen denken, leren, praten
Laat mensen soms dénken dat ze beter zijn
Dan dieren, andere mensen, extremen zelfs als de natuur of tijd!
Ruimtelijk inzicht moet je kúnnen
Gevoel en het niet alleen denken maar ook dóen
Zijn op dit moment niet de sterkste kanten van een mens
Beter gezegd, een vreselijke ramp
De hele mensheid is uit balans
Met elkaar het evenwicht hervinden
Samenwerken en bewust zijn van
Kennis delen wereldwijd
Samen denken en communiceren
Niet voor iemand, alleen, een individu
Mensen zijn van oorsprong elkaar nodig
Communicatie is ontwikkeling
Ik stop nu met mijn impulsen in te toetsen

De woorden en de zinnen vloeien uit mijn gedachten
Nu zie ik ze ineens op het wereldwijde web
Staan op mijn beeldscherm
Zo kan ik nog wel uren, momenten, jaren, een tel
Zo kan ik nog wel van alles en nog wat bedenken
Tot in de oneindigheid van de onbekendheid
Realiteit en de mistery van het heden
Ik stel als eindzin mijn eigen feit: Ik ga en moet nu slapen, het is tijd



Reacties

Populaire posts